Жобалар

Қор құру идеясы қалай пайда болды?

Қор құру идеясы су тасқынының жыл сайын Қазақстан экологиясы мен экономикасына келтіретін кең көлемдегі залалмен байланысты мәселені шешу қажеттілігінен туындады. Сәуір-мамыр айларында қардың еруі нәтижесінде өзен-көлдерге миллиондаған текше метр су ағады. Бұл судың барлығы дерлік Ресейге жөнелтіліп, көрші елге айтарлықтай экологиялық және экономикалық зиян келтіруіне алып келеді.

Сондай-ақ Қазақстанда судың жоқтығының да өз салдары бар. Республика аумағындағы Арал теңізі мен басқа да көлдердің құрғауы биоалуантүрліліктің жойылуына, аурулардың өсуіне және егіншілік жағдайларының нашарлауына әкеліп соғады.

Осы мәселелерді шешуге күш-жігерді бағыттайтын қор құру идеясы осы себептерден туындады. Қор су тасқынының алдын алу, су ресурстарын сақтауға ықпал ету және экожүйелерді қалпына келтіру шараларын қабылдау бойынша жұмыс істейтін болады. Оның үстіне қор ауыл шаруашылығына қолдау көрсетіп, тиімді шешімдер табу үшін осы салада зерттеулер жүргізетін болады.

Қордың мақсаты – су тасқынынан келетін шығынды барынша азайту және көлдердің одан әрі кеуіп кетуіне жол бермеу. Қордың құрылуы Қазақстанның экологиялық тепе-теңдігін сақтауға және экономикалық дамуына ықпал етеді.

Су тасқынының шығынын азайту

Су басу – адам өмірі мен денсаулығына елеулі қауіп төндіретін, сонымен қатар ауыл шаруашылығы жерлері мен мүлкіне айтарлықтай зиян келтіретін табиғи апат. Бұл мәселелермен күресу үшін су тасқынынан келетін шығынды азайтудың кешенді бағдарламасын әзірлеу қажет. Бұл миссияның мақсаты дайындықты арттыратын, су тасқыны қаупінің алдын алатын және төзімділікті арттыратын бірқатар шараларды жүзеге асыру арқылы су тасқынының салдарын азайту болып табылады. Бұл құжат осы мақсаттарға жетудің стратегиялық жоспарын белгілейді.

Аймақты су тасқынына төзімді ету

Су тасқыны адам өміріне, денсаулығына және қоршаған ортаға айтарлықтай қауіп төндіреді. Ол инфрақұрылымға, ауылшаруашылық жерлеріне және жеке меншікке айтарлықтай зиян келтіріп, өмір мен экономиканы бұзуы мүмкін. Осы тәуекелдерді азайту және неғұрлым төзімді аймақ құру үшін біз аймақты су тасқынына төзімді ету бойынша кешенді миссияны ұсынамыз. Бұл миссия адамдардың өмірін, ауылшаруашылық жерлерін және мүлікті сақтап қалу кезінде су тасқынының залалын азайту үшін алдын алу шараларын, ерте ескерту жүйелерін, қоғамдастықтың қатысуын және саясатты реформалауды қамтиды.

Өзендердің бай биоәртүрлілігін сақтау

Өзендер судың өмірлік көзі ғана емес, сонымен қатар әртүрлі экожүйелер мен бай биоәртүрлілікті қолдайды. Дегенмен, адамның іс-әрекеті мен экологиялық мәселелер өзеннің экожүйелері мен олар мекендейтін түрлерге үлкен қауіп төндіреді. Бұл миссияның мақсаты осы бағалы экожүйелерді қорғау, қалпына келтіру және тұрақты басқару бойынша стратегиялар мен бастамаларды жүзеге асыру арқылы өзендердің бай биоәртүрлілігін сақтау болып табылады. Миссия ұзақ мерзімді тұрақтылыққа, ынтымақтастыққа және көп мүдделі тараптардың қатысуына баса назар аударады.

2023 жылға арналған жұмыс туралы қысқаша бейне

Есіл және Торғай өзендерінің жағалауын нығайту.

Есіл және Торғай өзендері өңір үшін маңызды су көзі және экологиялық жүйе болып табылады. Алайда, олардың жағалауларының қатты эрозиясы мен тозуы жергілікті қауымдастықтарға, инфрақұрылымға және қоршаған ортаға айтарлықтай қауіп төндіреді. Бұл жоспар осы өзендердің жағалауларын нығайтуға, олардың ұзақ мерзімді тұрақтылығын қамтамасыз етуге және су тасқыны мен эрозия қаупін азайтуға кешенді көзқарасты қамтамасыз етуге бағытталған. Жоспар осы мақсаттарға жету үшін құрылымдық және құрылымдық емес шараларды қамтиды.

I. Бағалау және бақылау:

Жағалау эрозиясының қазіргі жағдайына егжей-тегжейлі баға беру және Есіл және Торғай өзендерінің бойындағы қауіпті аймақтарды анықтау.

Эрозия үлгілеріндегі өзгерістерді, судың ағуын, шөгінділердің жиналуын және өзен жағасындағы жер жамылғысын бақылау үшін үздіксіз мониторинг жүйесін құру.

Деректерді жинаудың дәлдігі мен тиімділігін арттыру үшін кеңейтілген спутниктік суреттерді, қашықтықтан зондтау технологияларын және GIS картасын пайдаланыңыз.

II. Инженерлік араласулар:

Осал аймақтарды тұрақтандыру және нығайту үшін геотекстильдер, габион қабырғалары, төсемдер және эрозияға қарсы кілемшелер сияқты жағалауды қорғау шараларын орындаңыз.

Жағалаудың тұрақтылығын жақсарту және қоршаған ортаның тұрақтылығын арттыру үшін жергілікті өсімдіктерді отырғызу және жағалаудағы буферлерді құруды қоса алғанда, биоинженерлік әдістерді пайдаланыңыз.

Ағынды реттеу және шамадан тыс эрозияға жол бермеу үшін бөгендер, бөгендер және бөгендер сияқты қолданыстағы өзен құрылымдарын нығайту.

III. Су тасқыны мен сулы-батпақты жерлерді басқару:

Өзен жағалауларындағы қысымды төмендететін, ең жоғары ағын кезеңдерінде артық суды сіңіре алатын жайылма аумақтарды анықтау және қорғау.

Эрозияға қарсы табиғи буфер ретінде әрекет ететін және әртүрлі түрлердің қосымша мекендеу ортасын қамтамасыз ететін өзендердің бойындағы табиғи сулы-батпақты жерлерді қалпына келтіру және ұстау.

Жағалау эрозиясына ықпал ететін құрылыс пен орманды кесуді болдыртпай, жайылма аймақтарда жерді басқарудың тұрақты тәжірибесін насихаттау.

IV. Қоғамдастықтың қатысуы және білім беру:

Жергілікті халықты Есіл және Торғай өзендерінің маңызы мен жағалауларын тұрақтандыру қажеттілігі туралы ақпараттандыру бойынша ақпараттық бағдарламалар жүргізу.

Халықтың өзендерді сақтау бастамаларына қатысуын ынталандыру және оларды шешім қабылдау процестеріне тарту.

Жерді басқарудың тұрақты тәжірибесі, эрозияны бақылау әдістері және өзен жағалауларын қалпына келтіру әдістемелері бойынша оқыту және әлеуетті арттыру мүмкіндіктерін қамтамасыз ету.

V. Саясат және басқару:

Эрозияны болдырмау үшін өзен жағалауларының жанында жауапты жер пайдалану тәжірибесін қамтамасыз ету үшін ережелер мен саясатты әзірлеу және енгізу.

Жағалауды қорғау шараларының тиімді орындалуын қамтамасыз ету үшін тиісті мемлекеттік органдармен, су шаруашылығы органдарымен және табиғатты қорғау ұйымдарымен үйлестіру.

Өзен жағалауын қорғау, су тасқынының алдын алу және экожүйені қалпына келтірумен байланысты іс-шараларды қадағалау және үйлестіру үшін өзен бассейнін басқарудың кешенді тәсілін әзірлеу.

VI. Ұзақ мерзімді тұрақтылық:

Банктерді нығайту шараларын үздіксіз жүзеге асыру және қолдау үшін жеткілікті қаражат пен ресурстарды бөлу.

Іске асырылған шаралардың тиімділігін бағалау және қажет болған жағдайда стратегияларды бейімдеу үшін ұзақ мерзімді мониторинг пен бағалау жүйесін құру.

Тұрақты және үнемді банктерді тұрақтандыру шешімдері үшін жаңа технологияларды, материалдар мен әдістерді зерттеу үшін зерттеулер мен инновацияларды ынталандыру.

Қорытынды:

Экологиялық тұтастықты сақтау, халықты қорғау және тұрақты су ресурстарын сақтау үшін Есіл және Торғай өзендерінің жағалауын нығайтудың маңызы зор. Инженерлік араласуды, жайылымды басқаруды, қоғамның қатысуын және саяси реформаларды біріктіретін кешенді жоспарды қолдану арқылы біз бұл өзендердің ұзақ мерзімді тұрақтылығы мен денсаулығын қамтамасыз ете аламыз. Бұл жоспар мүдделі тараптар үшін жағалау эрозиясының өсіп келе жатқан мәселелеріне қарсы бірлесіп әрекет ету және тиімді шаралар қабылдау үшін жол картасы ретінде қызмет етеді.

Су тасқынының зардаптарын азайту, қауіпсіздікті қамтамасыз ету және жер мен мүлікті сақтау

Су тасқыны адам өміріне, денсаулығына, ауылшаруашылық жерлеріне және мүліктеріне айтарлықтай қауіп төндіреді. Бұл тәуекелдерді азайту үшін су тасқынының зардаптарын азайту, қауымдастықтар қауіпсіздігін сақтау және құнды активтерді сақтау бойынша кешенді жоспарды әзірлеу өте маңызды. Жоспар бірқатар шараларды, соның ішінде құрылымдық және құрылымдық емес араласуларды, сондай-ақ тиімді мониторинг пен орындау стратегияларын көрсетеді.

I. Тәуекелді бағалау және картаға түсіру:

Тарихи деректерді, жер бедерін, гидрологиялық ерекшеліктерін және климаттың өзгеруінің болжамдарын ескере отырып, су басқан аумақтардың қауіптілігін егжей-тегжейлі бағалауды жүргізу.

Мақсатты әрекет үшін қауіптілігі жоғары аймақтарды, осал инфрақұрылымды және бағалы ауылшаруашылық жерлерін көрсететін нақты су тасқыны қаупі карталарын жасаңыз.

Су тасқыны қаупінің картасын жасаудың дәлдігін жақсарту үшін қашықтықтан зондтаудың озық технологияларын, географиялық ақпараттық жүйелерді (ГАЖ) және басқа құралдарды пайдаланыңыз.

II. Ерте ескерту жүйелері:

Нақты уақыттағы ауа райы болжамын, гидрологиялық деректерді және қашықтықтан зондтау ақпаратын біріктіретін сенімді ерте хабарлау жүйесін құру және қолдау.

Су тасқыны туралы ескертулерді халыққа, жергілікті билік органдарына және төтенше жағдайларды жою органдарына уақтылы және дұрыс жеткізу үшін жүйеде сенімді байланыс арналарының болуын қамтамасыз ету.

Халықты су тасқынына дайындық, эвакуациялау жолдары және адамдардың өмірі мен денсаулығына төнетін қауіпті азайту үшін қауіпсіздік шаралары туралы ақпараттандыру бойынша тұрақты ақпараттық бағдарламаларды өткізу.

III. Инфрақұрылымды дамыту:

Өзен бассейніндегі стратегиялық орындарда су қоймалары мен су қоймаларын салу, ең жоғары ағын кезеңдерінде артық тасқын суын жинау.

Су тасқынына қарсы арналарды, бөгеттерді және осал аймақтарды қорғай отырып, тасқын суларының бағытын өзгерту және ұстау үшін қажетті су қоймаларын жобалаңыз және тұрғызыңыз.

Инфрақұрылымды дамытуға қолайлы орындарды анықтау үшін жергілікті муниципалитеттермен, инженерлермен және гидрологиялық сарапшылармен бірлесіп жұмыс жасаңыз.

IV. Жер және су ресурстарын басқару:

Ағынды азайту және тасқын суының ағынын баяулату үшін орман өсіру, топырақ эрозиясын бақылау және орманды қалпына келтіру сияқты жерді басқарудың тұрақты тәжірибелерін жүзеге асыру.

Топырақ эрозиясын азайту және судың инфильтрациясын жақсарту үшін контурлық егіншілікті, террассаларды және жабындық дақылдарды пайдалануды қоса алғанда, жауапты ауылшаруашылық тәжірибелерін қабылдауды ынталандыру.

Артық суды сіңіру, су тасқыны қаупін азайту және экожүйе қызметтерін жақсарту үшін жағалаудағы буферлік аймақтар мен сулы-батпақты жерлерді салуға және күтіп ұстауға жәрдемдесу.

V. Қоғамдастықтың қатысуы және білім беру:

Диалог алаңдарын құру, жұртшылықтың қатысуын ынталандыру және жергілікті білімді су тасқыны қаупін басқару стратегияларына енгізу арқылы қоғамдастықтың қатысуын жеңілдету.

Су тасқынының салдарын азайту шаралары, қауіпсіздік хаттамалары және жауапты жерді пайдалану тәжірибесі туралы қоғамның хабардарлығын арттыру үшін білім беру бағдарламаларын әзірлеу.

Жергілікті тұрғындарға, фермерлерге және қауымдастық жетекшілеріне су тасқыны қаупі мен дайындық шаралары туралы түсініктерін жақсарту үшін оқыту және әлеуетті арттыру мүмкіндіктерін қамтамасыз етіңіз.

VI. Саясат және басқару:

Су басу қаупі бар аймақтардағы құрылысты шектейтін, жерді жауапты жоспарлауды және су тасқынына төзімді құрылыс нормаларын алға жылжытатын ережелерді әзірлеу және орындау.

Су тасқынын тиімді басқаруды, жоюды және қалпына келтіруді қамтамасыз ету үшін мемлекеттік органдарды, төтенше жағдайларды жою топтарын және қоғамдық ұйымдарды тарта отырып, үйлестірілген құрылым құру.

Климаттың өзгеретін жағдайларына бейімделу және су тасқынынан алынған сабақтарды ескеру үшін саясаттарды жүйелі түрде қарап шығыңыз және жетілдіріңіз.

VII. Ұзақ мерзімді тұрақтылық:

Су тасқынының салдарын азайту және инфрақұрылымды жақсартуды жүзеге асыру және қолдау үшін тиісті қаржыландыруды қамтамасыз етіңіз.

Су тасқынынан кейінгі кешенді бағалау, қоғамдастықтың кері байланысы және ғылыми зерттеулер арқылы шаралардың тиімділігін үздіксіз бақылап, бағалаңыз.

Технологиялық жетістіктерді, климаттың өзгеруінің болжамдарын және су тасқыны қаупін басқарудағы дамып келе жатқан білімдерді ескере отырып, адаптивті басқару стратегияларын енгізу.

Қорытынды:

Су тасқынының зардаптарын азайту, елді мекендердің қауіпсіздігін сақтау және ауылшаруашылық жерлері мен мүлкін сақтау бойынша осы кешенді жоспарды жүзеге асыру арқылы біз су тасқынының өмірге және инфрақұрылымға әсерін барынша азайта аламыз, құнды ауылшаруашылық жерлерін қорғай аламыз және болашақ су тасқынына жалпы төзімділікті арттыра аламыз. Барлық мүдделі тараптардың ынтымақтастығы және осы шараларды жүзеге асырудағы тұрақты міндеттеме арқылы біз қазіргі және болашақ ұрпақ үшін қауіпсіз және тұрақты ортаны құра аламыз.

Тасқын суларын жинау үшін өзен бассейнінде су қоймаларын салу.

Су тасқыны елді мекендер мен инфрақұрылымға үлкен қауіп төндіреді, айтарлықтай зиян келтіреді және адам өліміне әкеледі. Өзен алабында су қоймаларын салу тасқын суларды тиімді жинап, басқаруға, төменгі ағынға әсер етуді азайтуға мүмкіндік береді. Бұл жоспар олардың оңтайлы орналасуына, сыйымдылығына және тасқын суларын ұстап тұру үшін басқаруға ерекше назар аудара отырып, су қоймаларын салуға кешенді көзқарасты қамтамасыз етуге бағытталған. Жоспар әртүрлі аспектілерді қамтиды, соның ішінде учаскені таңдау, инженерлік ойлар, қоршаған ортаға әсерді бағалау және ұзақ мерзімді тұрақтылық.

I. Алдын ала бағалау:

Тарихи су тасқынының заңдылықтарын егжей-тегжейлі талдау, соның ішінде судың ағуы, шыңдардың ұзақтығы және өзен бассейніндегі зардап шеккен аймақтар.

Су басқан аумақтарға жақындық, бос жер және геологиялық жарамдылық сияқты факторларды ескере отырып, гидрологиялық мамандармен бірлесіп потенциалды су қоймаларының учаскелерін анықтау.

Өзен бассейнінің көлемі мен су жинау алаңын ескере отырып, су тасқынымен тиімді күресу үшін қажетті әлеуетті су сақтау сыйымдылығын бағалаңыз.

II. Сайтты таңдау және дизайн:

Қоршаған ортаға әсерді, жерді пайдаланудың үйлесімділігін және экономикалық тиімділікті бағалау үшін әрбір ықтимал су қоймасы учаскесінде мұқият техникалық-экономикалық негіздеме жүргізіңіз.

Құрылымның тұтастығын қамтамасыз ету және ағып кету немесе ағып кету қаупін азайту үшін топографиялық және геологиялық аспектілерді қарастырыңыз.

Құрылысқа кіріспес бұрын қажетті рұқсаттар мен нормативтік рұқсаттардың алынғанына көз жеткізіңіз.

III. Танктің дамуы:

Су тасқыны суын оңтайлы сақтауды және бақыланатын ағызуды қамтамасыз ету үшін бөгет пен су төгетін жол жобаларын қоса, егжей-тегжейлі инженерлік жобаны орындаңыз.

Су деңгейін болжау үшін компьютерлік модельдеу және имитациялық модельдеу, су тасқыны кезінде ағынды басқару және босату кестесі сияқты озық технологияларды енгізу.

Су тасқынын тиімді басқару үшін құлыптарды, жағалауларды және су төгетін жолдарды қоса алғанда, су тасқынына қарсы тиісті шараларды қабылдаңыз.

IV. Қоршаған ортаны қорғау мәселелері:

Ықтимал қоршаған ортаға әсерді анықтау және оның әсерін азайту шараларын әзірлеу үшін қоршаған ортаға әсерді бағалауды (ҚОӘБ) жүргізу.

Жануарлар дүниесінің қозғалысын барынша азайту, биоәртүрлілікті қорғау және құрылыс процесінде зардап шеккен кез келген экожүйені қалпына келтіру бойынша шаралар қабылдау.

Өзендерді байланыстыру және балықтардың көшуін ынталандыру үшін балық баспалдақтары немесе айналма арналарды орнату сияқты тұрақты дизайн принциптерін іске асырыңыз.

V. Мүдделі тараптардың қатысуы және тәуекелдер туралы ақпарат:

Жергілікті қауымдастықтармен, мемлекеттік органдармен және басқа да мүдделі тараптармен олардың қатысуын, кері байланысын және мәселелерді шешуді қамтамасыз ету үшін тиімді байланыс арналарын құру.

Су тасқынының салдарын жою және суды сақтаудың артықшылықтарына назар аудара отырып, су қоймаларын салуға байланысты пайдалар мен ықтимал тәуекелдер туралы халықты оқыту және хабардар ету.

Су тасқыны кезінде төменгі ағыстағы елді мекендердің қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін төтенше жағдайларға әрекет ету жоспарларын әзірлеу және эвакуациялау процедураларын хабарлау.

VI. Пайдалану және техникалық қызмет көрсету:

Әр резервуар үшін жүйелі тексерулер, шөгінділерді басқару және инфрақұрылымға техникалық қызмет көрсетуді қоса алғанда, кешенді пайдалану және жөндеу жоспарын жасаңыз.

Резервуарды пайдалануға, мониторингке және тиісті органдармен үйлестіруге жауапты арнайы топты оқытыңыз және құру.

Мерзімді тереңдету және бөгет қауіпсіздігін бағалауды қоса алғанда, ағымдағы жөндеу жұмыстарына тиісті қаржыландыру мен ресурстарды қамтамасыз ету.

VII. Су ресурстарын кешенді басқару және тұрақты даму:

Су қоймасының жұмысын сумен қамтамасыз ету, суару және экологиялық қажеттіліктерді ескере отырып, өзен бассейніндегі су ресурстарын басқарудың жалпы стратегиясына біріктіру.

Су қоймаларынан түсетін пайданы барынша арттыру үшін халықты хабардар ету науқандары мен тиімді суару тәжірибесі арқылы суды үнемдеу тәжірибесін алға жылжытыңыз.

Тұрақты энергия өндіруге үлес қоса отырып, су қоймаларынан шығарындыларды пайдалана отырып, гидроэнергетика арқылы жаңартылатын энергияны өндіру мүмкіндіктерін зерттеу.

VIII. Ұзақ мерзімді мониторинг және бағалау:

Су тасқынын бақылауда, суды сақтауда және төмен қарай әсерді азайтуда су қоймаларының тиімділігін бағалау үшін үздіксіз мониторинг жүйесін құру.

Климаттық жағдайлар мен жерді пайдалану динамикасының өзгеруін ескере отырып, су тасқыны қаупін бағалау хаттамалары мен іс-қимыл стратегияларын жүйелі түрде қайта қарау және жаңарту.

Су объектiлерiнiң әлеуметтiк-экономикалық тиiмдiлiгi мен экологиялық нәтижелерiн анықтау үшiн мерзiмдi бағалау жүргiзу.

Қорытынды:

Өзен бассейнінде су қоймаларын салу тасқын қаупін айтарлықтай төмендетеді, елді мекендерді қорғайды және суды басқарудың тұрақты шешімдерін қамтамасыз етеді. Мұқият бағалауды, орынды таңдауды, экологиялық тұрғыдан саналы дизайнды, мүдделі тараптардың қатысуын және ұзақ мерзімді мониторингті қамтитын кешенді жоспарды орындау арқылы су қоймаларын салу және басқару тасқын суын тиімді ұстап, өзен бассейнінің жалпы тұрақтылығына ықпал ете алады. Бұл жоспар мүдделі тараптардың бірігіп, күресу шараларын жүзеге асыруы үшін жол картасы ретінде қызмет етеді